Adatkezelési információk

Technikai információk

Amikor meglátogatja oldalunkat, akkor automatikusan információt kapunk az Ön által használt eszközről: így a látogatás időpontját, látogatott oldal elérését, eszközön használt böngésző, néhány esetben a mobiltelefon típusát, illetve az Ön IP címét. Tájékoztatjuk, hogy az oldal fejlesztése és védelme (biztonság, hibakeresés, csalás megelőzése) céljából, legfeljebb 90 napig a látogatásáról az alábbi adatokat tároljuk:
- Látogatás időpontja
- Látogatott oldal címe
- Böngésző típusa. Egyes mobiltelefonok esetében ezzel az információval együtt megkaphatjuk az operációs rendszer, a szolgáltató és / vagy a telefon típusát is.
A tárolt technikai információk önmagukban nem alkalmasak személy azonosítására. Bővebb információt az adatkezelési szabályzatunkban talál.

Kereskedelmi tevékenység, reklámok

Az oldalon reklámot nem jelentetünk meg, az adatokat kereskedelmi célból nem adjuk tovább.

Felhasználó eszközés tárolt információk (sütik)

Tájékoztatjuk, hogy oldalunkon nem használunk sütiket, az Ön eszközén nem tárolunk a látogatásával kapcsolatos adatot.
Magyar Színház
Dušan Kovačević: A Maratonfutók tiszteletkört futnak

(Nincs repertoárban)

Dušan Kovačević hazájában és a világon is a legismertebb szerb drámaíró. Ő írta a forgatókönyvét az Emir Kusturica rendezte Undergroundnak.

A darab középpontjában álló Topalovics családon nem lehet nem nevetni. Öt generáció, huszonöttől száz­huszon­öt éves korig. Csupa szabadszájú, bogaras ember, eltúlzott, groteszk voná­sokkal. Őrületes balkáni roadshow az európai hírű Paolo Magelli rendezésében!

A Topálovity család különös, és mégis hétköznapi família. Ebben a családban nincsenek nők, csak apák és fiúk. Minden apának egy utódja, aki tovább viszi a nevet és a foglalkozást, azaz az üzletet. Öt generáció huszonöttől százhuszonöt éves korig látható a színen, illetve a Végtelen Nyugalom Kft. nevű koporsógyártó cég működése. A koporsógyártás azonban csak fedőtevékenység; valójában a temetőből lopatják ki a használt koporsókat, és ezeket restaurálva újként adják tovább Pitton Bill segítségével. Száz év alatt közel húszezer koporsót loptak, a családi hagyományokat folytatni kell. Azonban a legifjabb Topálovity, Mirko éppen ezt nem akarja, sőt, ki akar szállni az üzletből, megtörve és megszakítva a hagyományokat. A többiek ezt nem engedhetik, ha kell erőszakkal, ha kell, nem szép szóval, de a gyereknek maradni kötelesség, különben az üzlet elvesztésével a családfa is kiszárad.
Egy mindenkiért, mindenki egy ellen, mindenki mindenki ellen, egy az egyben, mindenkivel egy sem.
A rendező, Paolo Magelli érzékeny, szenvedélyes, politikus színházcsináló, sok nyelven beszélő világpolgár, aki az ösztöneiben érzi a vibráló Balkánt, a talajmélyi társadalmi eróziókat és hisz a színház eszközeiben annyira, hogy segítségül hívja a gyilkos nacionalista indulatok ellen. A látvány, a zene, a humor a líra jellemzi az előadásait és a soknyelvű, soknemzetiségű, sokféle kultúra egységbe terelése. Személyében a XX. századi kísérletező alternatívból indult nagy színházi megújítók egyikét köszönthetjük a Magyar Színházban. Topalovity Maximilian HUNYADKÜRTI ISTVÁN mv.

Topalovity Akszentije, MERTZ TIBOR

Topalovity Milutin, Akszentije fia VÉGH PÉTER mv.

Topalovity Laki, Milutin fia RANCSÓ DEZSŐ

Topalovity Mirko, A szorgalmas Laki fia TAKÁCS GÉZA

Krisztina, a legfiatalabb Topalovity nagy szerelme GÁSPÁR KATA

Ördög Gyenka, Mirko barátja TELEKES PÉTER

Piton Billy, HORVÁTH ILLÉS

Olja, a Topalovity családnál dolgozik SOLTÉSZ BÖZSE

Zeneszerző LJUP?O KONSTANTINOV Rendező: Paolo Magelli



A darabot már levették műsorról, ezért értékelést már nem jelenítünk meg.


A színdarabot csak néhányan értékelték.

Ki kell mondani: ez a mű rétegdarab. Az előadásnak van stílusa, erőteljes képi világa, a szerb filmek hangulata köszön vissza. Ebben a tragikomédiában senki se normális, a szereplők groteszkbe hajlóan szélsőségesek, ami van, hogy vicces, van, hogy nem. Ami azonban probléma, hogy nincs ritmus, sokszor hosszabbak a jelenetek a kelleténél, ezért úgy érezni: szétfolyik az előadás.


Érdekes, de egyben szórakoztató darab. Nem értettük, hogy a címnek mi köze a darabhoz?



2018.JÚN
08
Ajánljuk:
Bábszínház: Holle anyó
A klasszikus mese különleges bábtechnikával előadva.
Magyar Színház korábbi bejegyzése:
Magyar Színház: Ezerearcú