2018.JÚN
08
Ajánljuk:
Bábszínház: Holle anyó
A klasszikus mese különleges bábtechnikával előadva.
Legutóbbi bejegyzés:
Operett Színház: Anna Frank
Tájékoztatjuk, hogy oldalunkon nem használunk sütiket, azonban a látogatása során konkrét személyhez nem köthető módon egyes technikai adatokat (pl: kattintások, látogatás ideje, látogató országa) rögzíthetünk, amelyeket az oldal fejlesztéséhez használunk fel. Bővebb információt az adatkezelési szabályzatunkban talál.
Magyar Színház
Dušan Kovačević: A Maratonfutók tiszteletkört futnak


Dušan Kovačević hazájában és a világon is a legismertebb szerb drámaíró. Ő írta a forgatókönyvét az Emir Kusturica rendezte Undergroundnak.

A darab középpontjában álló Topalovics családon nem lehet nem nevetni. Öt generáció, huszonöttől száz­huszon­öt éves korig. Csupa szabadszájú, bogaras ember, eltúlzott, groteszk voná­sokkal. Őrületes balkáni roadshow az európai hírű Paolo Magelli rendezésében!

A Topálovity család különös, és mégis hétköznapi família. Ebben a családban nincsenek nők, csak apák és fiúk. Minden apának egy utódja, aki tovább viszi a nevet és a foglalkozást, azaz az üzletet. Öt generáció huszonöttől százhuszonöt éves korig látható a színen, illetve a Végtelen Nyugalom Kft. nevű koporsógyártó cég működése. A koporsógyártás azonban csak fedőtevékenység; valójában a temetőből lopatják ki a használt koporsókat, és ezeket restaurálva újként adják tovább Pitton Bill segítségével. Száz év alatt közel húszezer koporsót loptak, a családi hagyományokat folytatni kell. Azonban a legifjabb Topálovity, Mirko éppen ezt nem akarja, sőt, ki akar szállni az üzletből, megtörve és megszakítva a hagyományokat. A többiek ezt nem engedhetik, ha kell erőszakkal, ha kell, nem szép szóval, de a gyereknek maradni kötelesség, különben az üzlet elvesztésével a családfa is kiszárad.
Egy mindenkiért, mindenki egy ellen, mindenki mindenki ellen, egy az egyben, mindenkivel egy sem.
A rendező, Paolo Magelli érzékeny, szenvedélyes, politikus színházcsináló, sok nyelven beszélő világpolgár, aki az ösztöneiben érzi a vibráló Balkánt, a talajmélyi társadalmi eróziókat és hisz a színház eszközeiben annyira, hogy segítségül hívja a gyilkos nacionalista indulatok ellen. A látvány, a zene, a humor a líra jellemzi az előadásait és a soknyelvű, soknemzetiségű, sokféle kultúra egységbe terelése. Személyében a XX. századi kísérletező alternatívból indult nagy színházi megújítók egyikét köszönthetjük a Magyar Színházban. Topalovity Maximilian HUNYADKÜRTI ISTVÁN mv.

Topalovity Akszentije, MERTZ TIBOR

Topalovity Milutin, Akszentije fia VÉGH PÉTER mv.

Topalovity Laki, Milutin fia RANCSÓ DEZSÕ

Topalovity Mirko, A szorgalmas Laki fia TAKÁCS GÉZA

Krisztina, a legfiatalabb Topalovity nagy szerelme GÁSPÁR KATA

Ördög Gyenka, Mirko barátja TELEKES PÉTER

Piton Billy, HORVÁTH ILLÉS

Olja, a Topalovity családnál dolgozik SOLTÉSZ BÖZSE

Zeneszerző LJUP?O KONSTANTINOV Rendező: Paolo Magelli





A színdarabot csak néhányan értékelték.

Ki kell mondani: ez a mű rétegdarab. Az előadásnak van stílusa, erőteljes képi világa, a szerb filmek hangulata köszön vissza. Ebben a tragikomédiában senki se normális, a szereplők groteszkbe hajlóan szélsőségesek, ami van, hogy vicces, van, hogy nem. Ami azonban probléma, hogy nincs ritmus, sokszor hosszabbak a jelenetek a kelleténél, ezért úgy érezni: szétfolyik az előadás.


Érdekes, de egyben szórakoztató darab. Nem értettük, hogy a címnek mi köze a darabhoz?