Miskolci Nemzeti Színház
Edmond Rostand: Cyrano


Adott egy bátor és szellemes férfi, aki olyan ügyesen forgatja a szavakat mint a kardot, aki mély érzésű és figyelmes, aki minden nőnek álma. Lenne. Csak sajnos van egy szépséghibája. Óriási az orra. Ez a férfi, Cyrano szerelmes. Végre rászánja magát, hogy szerelmet valljon, de ehelyett a nő vallja meg szerelmét neki, egy másik férfi, Christian iránt. Cyrano segítségére lesz Christiannak, ő írja meg helyette a szerelmes leveleket, ő suttog a nőnek szép szavakat a sötétben, és mégis Christian az, akit a nő a szobájába vezet. És Cyrano nem árulja el a titkot, nem áll a szerelmesek útjába, hallgat a legvégsőkig, hogy végül Roxan jöjjön rá az igazságra, mikor már minden késő: „Csak egyet szerettem egész életemben, s kétszer vesztettem el!”

Cyrano de Bergerac valós személy volt, akinek legendás élete megihlette Edmond Rostandot. Az önzetlen, igazi szerelem drámája ez, ami igazolja A kis hercegből idézett mondatot: „ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan”.

Szereplők:
Cyrano: HARSÁNYI ATTILA Jászai-díjas
Roxán: CZAKÓ JULIANNA
Christian: BODOKY MÁRK
Guiche gróf: VARGA ZOLTÁN Jászai-díjas
Ragueneau: LAJOS ANDRÁS

RENDEZŐ: KESZÉG LÁSZLÓ

Az előadás a Thália Színházban a Vidéki Színházak Fesztiválja keretében szeptember 5-én Budapesten is megnézhető volt.



A színdarabot csak néhányan értékelték.

Klasszikus felfogással, korabeli kosztümökkel, látványos díszletekkel, verses formában került bemutatásra. A háttér monumentálisnak hat, ötletesen változik. A darab nem akar mai lenni, távolságtartó. A címszereplő Harsányi Attila a hátán viszi a darabot, az első felvonásban szinte kikacsint, a másodikban túl drámai, ellenben Czakó Julianna Roxán és Varga Zoltán a gróf szerepében sokkal egyenletesebb játékot nyújt. Azt hiszem ez az egyetlen kis hibája a darabnak.
 A


2019.SZE
08
Ajánljuk:
Bábszínház: Holle anyó
A klasszikus mese különleges bábtechnikával előadva.
Miskolci Nemzeti Színház korábbi bejegyzése:
Miskolci Nemzeti Színház: Ahogytetszik