Amikor meglátogatja oldalunkat, akkor automatikusan információt kapunk az Ön által használt eszközről: így a látogatás időpontját, látogatott oldal elérését,
eszközön használt böngésző, néhány esetben a mobiltelefon típusát, illetve az Ön IP címét. Tájékoztatjuk, hogy az oldal fejlesztése és védelme
(biztonság, hibakeresés, csalás megelőzése) céljából, legfeljebb 90 napig a látogatásáról az alábbi adatokat tároljuk:
- Látogatás időpontja - Látogatott oldal címe - Böngésző típusa. Egyes mobiltelefonok esetében ezzel az információval együtt megkaphatjuk az operációs rendszer, a szolgáltató és / vagy a telefon típusát is.
A tárolt technikai információk önmagukban nem alkalmasak személy azonosítására. Bővebb információt az adatkezelési szabályzatunkban talál.
Kereskedelmi tevékenység, reklámok
Az oldalon reklámot nem jelentetünk meg, az adatokat kereskedelmi célból nem adjuk tovább.
Felhasználó eszközés tárolt információk (sütik)
Tájékoztatjuk, hogy oldalunkon nem használunk sütiket, az Ön eszközén nem tárolunk a látogatásával kapcsolatos adatot.
A pápának - pápaként kell meghalnia is. Nem lehet lemondania a szentatyaságról, kivéve, ha súlyos vagy gyógyíthatatlan betegségben szenved. Hétszáz éves hagyomány tört meg 2013. február 11-én, amikor XVI. Benedek pápa lemondott, egyben bejelentette, élete végéig megtartja az „emeritus pápa” címet. Ismerjük a folytatást is: a vatikáni Sixtus kápolna ajtaja bezárult, a bíborosi konklávé pár nap múlva az argentin Jorge Bergogliót választotta pápának. A Ferenc nevet vette fel.
Anthony McCarten előbb regénnyé, majd színdarabbá írta (film később lett belőle) a „furcsa pápapár” történetét, akik kölcsönösen hatással vannak egymás életére. Benedek - pápasága előtt Joseph Ratzinger bíboros - a dogmák védelmezője, érsek korában Isten rottweilerének is nevezték. Bergoglio bíboros karizmatikus, életvidám argentin, szerény. A konzervatív Benedek Mozartot játszik, a progresszív Bergoglio ABBA-ra táncol. Előbbi semmilyen sportért nem rajong, utóbbi nagy focirajongó.
Anthony McCarten darabja a lelkiismeret-krízis drámája. Mindkét embert kísérti a bűn érzete: Benedeket azért, mert túlvédelmezi a papjait, Bergogliót azért, mert nem tudta megvédeni követőit a katonai juntától. McCarten a saját aggodalmaikat mondatja ki velük. Ahogyan Bergoglio fogalmaz: „A bűn nem egy folt, amit a mosodában el tudnak távolítani. Az egy seb, amit kezelni és gyógyítani kell.” A darab a két pápa elképzelt teológiai vitáit mutatja be. A mű elmélkedésre késztet, és mer humoros is lenni.
Szereplők:
Lukács Sándor
Jordán Tamás
Molnár Piroska
Trokán Anna
Rendező:
Vecsei H. Miklós
A színdarabot 4 nézője értékelte, átlagos osztályzata: 5
A film miatt vettünk jegyet a színdarabra, ami nagyon tetszett. Talán hátrány, hogy már láttam a filmet, mert akarva-akaratlan kicsit ahhoz hasonlítottam, igy kicsit a két főszereplő karakterében is volt "elvárásom". Habár mindkét színész alakítása szuper volt, de Jordán Tamás számomra egészen kivételesen játszott. Valamiért az volt az érzésem, hogy a másik pápa szerepére én talán nem Lukács Sándort választottam volna, habár őt nagyon kedvelem. Ági
Kivételes élmény volt. Két nagyszerű színész, csodálatos alakítása egy érdekes történelmi esemény bemutatása. Mindenkinek ajánlom aki szereti az elgondolkoztató témákat. Györgyi
Tanulságos és fontos ez az előadás, hisz új oldalakról közelíti meg azokat az évszázadok óta fennálló problémákat, amikért az egyházat kritikával illetik és sokszor előítéletekkel kezelik. Ugyanakkor megmutatja azt is, mi minden rejlik a színfalak mögött: hogy a helyes úton maradni rettenetesen nehéz. Nincs ember, aki el ne bukna rajta. Még maga a pápa sem. De létezik bocsánat és újrakezdés. Isten hangja néha olyankor szólal meg, mikor a legkevésbé sem számítunk rá. M. Ágnes
Lelkészként szolgálok. Hálás vagyok, hogy láthattam ezt a nagyszerű előadást. Megerősítő volt abban, hogy Krisztusra figyelve kell szolgálatunkat végezni, és mindenért elsősorban Neki tartozunk elszámolással.